Bliver snart opdateret -  haft for travlt med afslapning :-)

Dag 1 - Udrejsen (30.maj)

Dagen startede rigtigt godt, vi kom alle afsted med toget som planlagt. Indtjekning i Københavns lufthavn forløb også fint. Vi fik indkøbt de planlagte ugeblade til Karina og Kira.

Vi gik herefter igennem den ekstra security, for lige at få en sandwich/vand/øl, og herefter startede ulykkerne (lidt uhyggelig baggrunds er på sin plads).

Gaten blive ændret 2 gange inden for meget kort tid, før den til sidste blev fjernet, og der kom en "Delayed" op på skærmen :-(

Til at starte med 1 time og 50 min.

lufthavnen
emigration

Da vi kom ombord på flyet, efter ca 2 timer og 15 min, fik vi den sædvanlige undskyldning, som gik på at det skyldes flyet vi skulle have været med var gået i stykker, og de derfor havde været nød til at vente på at flyet fra New York landede, sådan vi kunne flyve videre i det.

De havde dog lige meldt dette, da der i højtalerne bliv spurgt om der var en blandt passagerne som var læge eller andet sygepersonel.

Der var en ung mand som havde fået det dårligt (han var meget hvid i hoved), og skulle tilses af noget fagpersonel. Han kom ikke med flyet.

Da vi landende i Los Angeles (LAX) godt forsinket, kom turen til emigration.

Det tog kun 2 timer :-(

Da vi efter 20 timer endelig kunne tjekke ind, skulle der lige findes et sted vi kunne spise.

Det lå heldigvis 3 restauranter lige bag hotellet, hvor valget gik på den Mexicanske. Nok ikke det bedste valg, da alle retter med bønner i, lignede en udefinerbar brun masse, som mindede om brun kartoffelmos - Det var dog blendet bønner.
Til gengæld var portionerne meget store.

Alle andre end mig er gået omkuld inden 10 pm (07:00 dansk tid).

aftensmaden

Dag 2 - Bilen og shopping (31.maj)

I dag var vi tidligt oppe, om det var pga. vi ikke kunne sove, eller fordi alle bare var klar til at indtage Camarillo Premium outlet må være i det uvisse.

Vi havde dog lige tid inden morgenmaden, som absolut er på den positive side på hotellet,   til at tage et billede fra værelset, og udenfor.

hotelcurrent

current room

Vi skulle inden vi kunne køre på outlet, lige have hentet vores bil for den næste periode. Den skulle vi ned til down town og hente. Hotellet tilbød, at de kunne køre os til blueline metro (som først åbner i morgen), men det kunne først blive kl. 12. De kunne dog fortælle os at der kørte en bus lige derned, så hvorfor ikke prøve det....

Så vi gik hen til busstoppestedet, og snakkede lidt med den første chauffør der kom forbi. Han mente ikke der var nogle busser der kørte direkte til down town, men vi kunne tage 2 andre linier fra det stoppested vi stod ved, og skifte til en shuttle der ville køre os til down town.

Det måtte prøves. Så vi hoppede ombord på den næste bus og kørte derud, og ét skift senere var vi i down town, ca 5 mintters gang fra hvor bilen skulle hentes.

car rent

car

Vi havde lejet en Ford Edge (eller lignende) - Vi fik så en lignende, en lille Jeep, som Kira næsten ikke kan se ind af ruderne af, når hun står udenfor, og vi andre skal nærmest kravle ind/ud af den.

Men den kører godt. :-)

Det blev som forventet også til lidt shopping - Jeg afventer et opkald fra banken næste hverdag :-)

Vi var der lidt længere end planlagt, men sådan er det jo, når man helst skal nå alle butikkerne igennem. Vi var først retur til hotellet kl 9:10PM (Så en rigtig lang dag på outlet).

Vi var alle meget trætte, så vi fik hentet lidt pizza (lidt for meget), Kira var gået omkuld da vi kom retur for at skulle spise, men så blev dem i nat receptionen til gengæld rigtig glade, da Sara gik over for at høre om de ville have resten.

shopping

Dag 3 - Afslapning og lidt mere shopping (1.juni)

I dag havde vi ikke de vilde planer, ud over Kira gerne ville en tur i poolen.

Så efter morgenmad, var hun hurtigt oppe og skifte til badetøj, og en tur i poolen, selv om vejret ikke var helt optimalt, skulle man da lige have en dukkert (det var rigtig koldt, og regnede lidt.

Efter en velfortjent dukkert, kørte vi en tur ud i lokalområdet. Vi var bl.a. en tur nede og runde omkring stranden i Long Beach, efter at have kørt lidt rundt (uden GPS - så ser man noget lidt andet), blev vi enige om vi måske skulle finde et mall, da vejret desværre ikke var blevet meget bedre. Så vi satte kurs mod Lakewood shopping mall, et ganske fint mall, hvor vi fint fik brugt et par timer - samt testet at kreditkortet stadig virkede.

pool kira
 burgerking

Frokosten var et svært valg. Men det blev den lokale Burger King inde i Lakewood - Så fik vi også prøvet det :-)

Efter en del timer kørte vi retur til hotellet, for lige at tage en slapper, inden vi skulle ud og spise (igen). Poolen var desværre lukket, grundet en privat fest på hotellet.

Om aftenen gik vi ned for at prøve den lokale, hvor vi havde hentet pizza dagen inden, vi fik et fint bord, og fik dog at vide der snart ville komme noget live musik, så der ville blive lidt mere støj inden længe - jeg skal love for der kom støj, det lokale metal band gik på scenen og gav den gas.

Dag 4 - Hollywood og Santa Monica Pier ( Søndag 2.juni)

Vi kørte afsted tidligt, da vi havde planer om at skulle nå op og se Hollywood skiltet, samt nå ud til Santa Monica Pier.

Turen op til skiltet fik os gennem flere af de kendte områder i LA, dog var der en del trafik, så vi fik ikke holdt ind for at tage billedere, men vi komme også retur til LA senere, så bliver der tid til at gå lidt mere rundt i byen.

Der var total trafik kaos oppe ved Griffith Observatory - hvor vi havde valgt at parkere bilen. Men man havde en fin udsigt over LA, og ikke mindst til Hollywood skiltet, som pigerne gerne ville se. Vi valgte ikke at gå helt op til skiltet, da dette ville være en tur på nogle timer.

Efter vi havde set Hollywood, kørte vi af Santa Monica Blvd gennem hele byen ud til Santa Monica Pier, hvor vi igen fandt en plads (i solen). i meget kort afstand til at kunne gå ud til Pieren.

Efter en tur rundt på Pieren, gik vi et par blokke op, for at finde noget at spise. Her fandt vi tilfældigvis et shopping center, så igen gik det voldsomt ud over mit kort. Vi fik dog også lidt mad.

Efter en hård dag, valgte vi nu den sidste lokale resturant, som var Brasiliansk. Rigtig lækker mad, men ingen af os (ud over mig) var speciel sultne, så måske ikke dagen at tage på en "all you can eat".

Efter maden skyndte vi os hjem, da vi var klar over i morgen ville blive endnu en hård dag.

Dag 5 - Universal Studios (Mandag 3.juni)

Vi stod igen tideligt op, da vi gerne ville nå frem til Universial Studios til deres åbning (Som vi mente var kl 09:00). Vi røg dog i kø, og nåede først frem kl. 09:40, hvilket heldigvis ikke betød det store, da de gørst åbnede kl 10:00.

Vi valgte en lidt dyrere parkering, sådan vi ikke skulle gå så langt (et klogt valg, hvis man er på de kanter). Vi startede med at prøve Harry Potter, da køen til den (som er nyere) kan blive rigtig lang - op til 2 timer, vi kunne dog nøjes med 25 min. Herefter tog vi til The Simpsons Ride, som også hurtigt får lang kø - her ventede vi 35 min.
Vi havde valgt ikke at købe express, da vi var her tideligt på sæsonnen, men det kan helt sikkert godt svare sig, hvis man kommer i højsæsonnen. Der findes også en fin app, hvor man kan holde sig opdateret med kø tider på de forskellige forlystelser.

Dagens højdepunkt var helt klart WaterWorld showet og Studio Tour. Alt i alt en rigtig god dage, hvor vi lige nåede Harry Potter en gang mere, da den var nede på 10 min lige inden lukketid. Det er dog et meget dyrt besøg, som jeg personligt ikke syntes er pengene værd.

Dag 6 - Highway one (Part 1) - San Simeon (Tirsdag 4.juni)

Endnu en dag, hvor vi startede tideligt, men sidste morgenmad på dette hotel i LA, tog vi tideligt nordpå op af Highway One. Fat ud af den faktisk startede ca 500m fra hotellet, så vi tog den derfra, op gennem LA (det tig ca 1½ time bare at komme ud af LA den vej)

Dag 7 - Highway one (Part 2) - San Francisco (Onsdag 5.juni)

Dag 8 - San Francisco - Downtown (Torsdag 6.juni)

Dag 9 - San Francisco - Goldengate, Sausalito og Fisherman's Wharf (Fredag 7.juni)

Dag 10 - San Francisco - Mere Fisherman's Wharf (Lørdag 8.juni)

Dag 11 - 8½ time bag rattet -> Las Vegas (Søndag 9.juni)

Dag 12 - Las Vegas - Fremont + The Strip (Mandag 10.juni)

Dag 13 - Afslapning ved poolen - Show med Nathan Burton (Tirsdag 11.juni)

Dag 14 -  (Onsdag 12.juni)

Lidt bonus information.

Billeje:

Vi havde lejet bilen gennem hotels.com (hvor vi også bookede hoteller), der kom en kanon pris op på leje af en Ford Egde eller ligende ved Budget i Downtown LA (Meget tæt på hvor vores tur ender).

Vi fik så en Jeep V6, med massere plads.Vi har for 18 dage givet 6.800 kr. inkl ekstra forsikring.